پاسخ گوگل به انتقادات مربوط به تغییر ظاهر نتایج جستجو در دسکتاپ

گوگل اخیرا بیانیه ای رسمی در پاسخ به انتقادات فراگیر مرتبط با آخرین تغییر ظاهر نمایش نتایج جستجو در دسکتاپ منتشر کرد.

هفته پیش گوگل ظاهر صفحه نتایج جستجوی ارگانیک و تبلیغاتی را در دسکتاپ به روز رسانی کرد. قابل توجه ترین تغییر اعمال شده شامل نمایش فاوآیکون در کنار آدرس سایت ها و جایگزینی Ad مشکی رنگ با Ad سبز رنگ در کنار نتایج تبلیغاتی است.

تصویر زیر نشان دهنده ظاهر جدید صفحه نتایج جستجوی گوگل در نسخه دسکتاپ است.در حالی که گوگل مدعی شده است که نمایش Ad مشکی رنگ نسبت به رنگ سبز برجسته تر هست و نتایج تبلیغاتی را از نتایج ارگانیک تمیز می دهد ولی استدلال بسیاری از کاربران خلاف آن بوده و بر آن باور هستند که به روز رسانی جدید گوگل تفاوت ظاهری بین نتایج ارگانیک و تبلیغاتی را به شدت کاهش داده است.

گوگل به این انتقادات پاسخ داده است.

پاسخ گوگل

گوگل در حال بررسی بازخورد کاربران بوده و از چند روز گذشته شروع به آزمایش نمایش فاوآیکون ها در جایگاه های متفاوت کرده است.

طی هفته گذشته ما ظاهر صفحه جستجو را مطابق با آنچه که چند ماه گذشته در نسخه موبایل انجام شد، به روز رسانی کردیم. ما بازخوردها و نظرات شما را در مورد این به روز رسانی بررسی کردیم و همواره در حال تلاش برای بهبود جستجو هستیم. بنابراین آزمایشاتی را برای تغییر جایگاه نمایش فاوآیکون انجام خواهیم داد.

در مدت زمان این آزمایش به گفته گوگل ممکن است برخی از کاربران فاوآیکون را اصلا مشاهده نکرده و یا ممکن است آن را در مکان های متفاوت مشاهده کنند.

اظهارات کامل گوگل در این باره به شرح زیر است:

ما متعهدانه در حال بهبود تجربه جستجو در دسکتاپ هستیم و در این راستا به عنوان بخشی از تلاش های انجام شده، ما طرحی که به صورت تستی چندین ماه پیش در نتایج جستجوی موبایل نمایش داده می شد را هفته پیش برای دسکتاپ نیز اجرا کردیم. ظاهر جدید صفحه نتایج جستجوی گوگل، در صفحه نمایش موبایل عملکرد خیلی خوب و بازخورد عالی داشت. به این دلیل در این طرح جدید کاربران به سرعت آدرس سایت را مشاهده کرده و همچنین علامت Ad مختص به نتایج تبلیغاتی نیز از پیش نیز برجسته تر و مشهود تر است. پشتیبانان سایت نیز به ما گفته اند که از نمایش برجسته تر آدرس سایتشان در صفحه نتایج جستجو خرسند هستند. در حالی که آزمایش های اولیه در اجرای این طرح در دسکتاپ مثبت بوده است ولی ما همچنان به بازخورد کاربران خود اهمیت میدهم، از این رو اکنون در حال آزمایش تغییر جایگاه نمایش فاوآیکون هستیم و به بهبود نحوه نمایش نتایج جستجو ادامه خواهیم داد.

همانطور که در متن بالا مشاهده می کنید گوگل هیچ اشاره ای به تغییر رنگ و برجسته تر شدن علامت Ad نکرده است لذا پیش بینی می شود نحوه نمایش نتایج تبلیغاتی در گوگل طی این آزمایش تغییری نداشته باشد.


میزبانی ابری

در میزبانی ابری کاربران بهترین دو دنیا (دو نوع میزبانی) را بدست می آورند. منابع می توانند به سمت بالا و یا پایین تغییر کنند، که باعث می شود اینگونه سرویس ها انعطاف پذیرتر باشند و بالطبع مقرون به صرفه تر نیز هستند. زمانیکه تقاضای بیشتری بر روی سرورها قرار می گیرد، ظرفیت آنها می تواند به صورت خودکار افزایش پیدا کند و پاسخگوی تقاضای افزایش یافته باشد. با این کار تنها هزینه ی منابع بیشتر برای زمانی پرداخت می شود که میزان تقاضا بالا بوده است و دیگر نیازی به پرداخت یک مبلغ ثابت و همیشگی برای منابع استفاده نشده وجود ندارد.

شما به همان اندازه که نیاز دارید دسترسی خواهید داشت، هر لحظه که به آن نیاز داشته باشید، و در نهایت تنها برای چیزی که مصرف کرده اید هزینه پرداخت می کنید.

برخلاف سرور های اختصاصی، سرورهای ابری می توانند تحت نرم افزارهای رابط مجازی سازی اجرا شوند. وظیفه این نرم افزارهای رابط، کنترل ظرفیت و مصرف منابع سیستم های عامل است تا در صورت نیاز منابع بیشتر به آنها اختصاص داده شود. در میزبانی ابری، سرورهای ابری متعددی وجود دارند که برای هر کاربر در دسترس می باشد. این امر اجازه می دهد تا منابع محاسباتی تنها به یک کاربر خاص اختصاص داده شود. هنگامیکه در ترافیک  وب سایت افزایش شدیدی رخ دهد، ظرفیت اضافه ای به صورت موقت در اختیار وب سایت قرار داده می شود و این ظرفیت اضافه تا زمانیکه وب سایت نیاز به آن داشته باشد در سرویس فعال خواهد بود، پس از کاهش ترافیک و پایان یافتن این نیاز به منابع و ظرفیت بیشتر، وضعیت سرویس به حالت عادی خود برگشته و کاربر تنها برای این ظرفیت مازاد و بازه زمانی استفاده شده هزینه پرداخت می نماید.

سرورهای ابری پایداری بیشتری به نسبت سرویس های سنتی ارائه می دهند. اگر یک سرور قطع شود، سرورهای دیگر جای آن را در شبکه می گیرند.